Lietuvos Dailininkų Sąjunga LietuviųEnglish

NAUJIENOS

2021-08-19

Giedrės Riškutės paroda „Tapyba prie jūros“

Rugpjūčio 16 d. Palangos dailininkų namuose (S. Daukanto g. 33, Palanga) atidaryta Giedrės Ryškutės paroda „Tapyba prie jūros“.

 

Giedrė Riškutė gimė Vilniuje. Dirba ir gyvena Vilniuje. Vilniaus dailės institute (dabar VDA) studijavo scenografiją ir tapybą. Ilgą laiką dirbo Kauno muzikiniame teatre kaip teatro dailininkė. 1980, 1997 ir 1999 m. pelnė festivalio Teatrai – vaikams laureatės vardą, surengė virš 40 savo kūrybos parodų, sukūrė scenografiją ir kostiumus daugiau kaip 50-čiai teatrų pastatymų, bei Pasaulio lietuvių Dainų ir šokių šventėms, tarptautiniam folkloro festivaliui BALTICA, yra daugelio tarptautinių ir Lietuvos kūrybinių simpoziumų, plenerų, grupinių parodų dalyvė. Giedrė Riškutė 13 metų dirbo su Vokietijoje, Aacheno mieste įsikūrusia dailės galerija ,,Kunstagentur P & S“, galerijos užsakymu sukūrė ir paliko Europoje apie 400 drobių.

 

Giedrė Riškutė yra Lietuvos dailininkų sąjungos, LATGA narė. 1978-1991 – Kauno muzikinio teatro dailininkė-statytoja. Nuo 1999 m. dėstė Lietuvos edukologijos universitete. 2009-2018 Lietuvos edukologijos universiteto Dailės katedros vedėja. Šiuo metu yra Vytauto Didžiojo universiteto profesorė.

 

Dailininkė sako, kad jai įtaką padarė 20 a. pradžios prancūzų modernistų mokykla: Claude Monet, Maurice Utrillo, Pierre Bonnard…vėliau – Vasilijaus Kandinskio, Viktoro Vizgirdos tapyba, „Mane įkvepia didelė erdvė, ypač prie jūros – spalvų, nuotaikų kaita, kur realūs vaizdai dažnai ištirpsta ir virsta interpretacijų medžiaga, spalviniais bei emociniais tyrinėjimais“.

 

 

Dailės istorikė dr. Dalia Karatajienė rašo: „Panoraminiai Giedrės Riškutės peizažai paprastai nesiužetiniai, o jų objektų formos modeliuotos aiškiai matomais ritmiškai suguldytais trumpais potėpiais, kalbančiais apie paveiksle esančių objektų realumą bei formuojančiais vaizdo dinamiką. Palaipsniui Riškutės tapyboje pradėjo rastis lesūriniai plonyčio dažo sluoksnio klojiniai, leidžiantys pradinių sluoksnių spalvoms įgyti neapibrėžtumo ir pasiekti paviršiaus vibravimo efektą. Sluoksniai, kurie persišviečia vienas per kitą, atskleidžia keistą vaizdą – tarsi matytum spalvotą nutapytos dėmės rentgeną, lyg turėtum privilegijuotą galimybę regėti giliau, nei leidžia kasdienis žvilgsnis, kuriam neprieinamas substantyvus perregimos dėmės intensyvumas. Kuo labiau, skleisdami subtilius koloristinius niuansus, virpėjo taip nutapyti Riškutės kūrinių paviršiai, tuo labiau iš paveikslų traukėsi atpažįstami motyvai, virtę fantastiškomis, asociatyvią vaizduotę budinančiomis abstrakcijomis, kabančiomis keistoje išsilanksčiusioje erdvėje“.

 

Meno kritikė dr. Jurgita Ludavičienė: ,,Abstraktūs elementai šios autorės taip pat traktuojami jautriai, švelniai: taškai, brūkšneliai, dėmės, trūkinėjančios linijos tarsi įsupamos į raibuliuojantį pustonių apklotą. Jos atspalviai savo subtilumu primena prancūzų literatūrą, pvz. Gustave Flaubert: '‘Balandžio gurklelio spalvos skėtis...“.

 

Dauguma parodos paveikslų yra sukurti Palangos DAILĖS kūrybos namuose.

Palangos dailininkų namai (S. Daukanto g. 33, LT-00216 Palanga).
 
Atgal