Lietuvos Dailininkų Sąjunga LietuviųEnglish

Dailėraštis

2021-11-09

Palangoje - Giedrės Riškutės tapybos paroda

Menotyrininkas Aleksej Kondrašov
 

Ilsėdamasis Palangoje sužinojau apie čia atidaromą asmeninę profesorės Giedrės Riškutės tapybos parodą ir smalsumo genamas ją aplankiau. Vasaros diena, malonus pajūrio vėjas. Medžių ir jūros ošimas. Skubėjau į parodą aplenkdamas praeivius.

 

Ilsėdamasis Palangoje sužinojau apie čia atidaromą asmeninę profesorės Giedrės Riškutės tapybos parodą ir smalsumo genamas ją aplankiau. Vasaros diena, malonus pajūrio vėjas. Medžių ir jūros ošimas. Skubėjau į parodą aplenkdamas praeivius. Mane pasitiko maloni aplinka, baltos galerijos sienos, natūralia ir dirbtine šviesa apšviesti paveikslai kėlė susižavėjimą ir net stulbino.


Nepakartojama Giedrės Riškutės tapyba yra unikali. Jokioje parodoje Lietuvoje ir Europoje nieko panašaus nesu matęs. Tapyba paliko man, kaip menotyrininkui, gilų įspūdį. Apie šią parodą noriu pakalbinti LDS pirmininkę profesorę Eglę Gandą Bogdonienę.


Egle, sakykit, kodėl Giedrės Riškutės paroda „Tapyba prie jūros“ eksponuojama Palangos dailininkų namuose? Kodėl buvo pasirinkta eksponuoti būtent šios menininkės kūrybą?


Giedrės Riškutės tapyba yra kupina geros emocijos, prisodrinta vaiskiomis spalvomis, bylojanti harmoniją, pozityviai nuteikianti... žodžiu ta, kurią Palangos Dailėje besiilsintis žmogus norėtų matyti, ja gėrėtis, džiaugtis, o gal ir įsigyti...


Menininkė yra žymi scenografė, tapytoja, pedagogė. Kiek teko pačiam bendrauti su ja, ji labai maloni, išmintinga. Jos labai taisyklinga lietuviu kalba, žmogus labai inteligentiškas. Ir žinoma, ji yra talentinga menininkė. Ką Jūs galėtumėt pasakyti apie ją kaip menininkę ir kaip asmenybę?


Galėčiau tik paantrinti jūsų išsakytoms mintims. Taip, Giedrė intelektuali, kūrybinga, darbšti asmenybė. Nuosekliai plėtoja savo kūrybą, žiūrėdama į ją dvejopai – kaip į malonumą valdyti vizualios raiškos priemones savo asmeninių idėjų realizavimui ir kaip į sunkų kasdienį darbą, siekiant įtaigiausio meninio rezultato. Ji – tikra profesionalė.

 

Ar jums teko žiūrėti spektaklius, kur buvo naudojama Giedres Riškutės scenografija? Kokį paliko įspūdį?


Giedrė dirbo Kauno muzikiniame ir Vilniaus operos ir baleto teatruose, sukūrė virš 40 scenografijų ir kostiumų spektakliams. Mane žavėjo jos kurti scenovaizdžiai, kurie kaip ir tapybos darbai demonstravo jos unikalų santykį į spalvą erdvėje.


Paroda yra išskirtinė, tapyba originali: per abstrakciją atskleidžiama pajūrio ir gamtos tematika. Ką galėtumėt pasakyti apie autorės temų interpretaciją, šių temų atskleidimą?


Neatsitiktinai Giedrė buvo pakviesta rengti parodą Palangos Dailėje. Ji yra dalyvavusi LDS Tapybos pleneruose Palangoje, akivaizdu, kad mėgsta pajūrio peizažus ir jūros aistrą. Nemaža dalis parodoje eksponuojamų darbų tiesiogiai arba asociatyviai siejasi su gamtos stichijomis. Tai - meninė gamtos formų ir nuotaikų interpretacija.


Kaip Jums atrodo, kodėl jos asmeninei parodai buvo pasirinkta būtent ši erdvė? Gal tai tik dėl jūros ir gamtos tematikos?


Ši Palangos dailininkų namų erdvė ilgus metus „miegojo“. Gimė noras ją pabudinti, juk puiki vieta, ją lanko daug žmonių, kurie neabejotinai atkreips dėmesį į kolegės dailininkės kūrinius.


Tikiuosi, ši parodinė erdvė įgaus galerijos Holas pripažinimą ir joje nuolat bus organizuojamos LDS narių darbų parodos. Kodėl pirmoji paroda Giedrės? Tiesiog teko prieš tai matyti kelias jos parodas, kurios spinduliavo harmonija ir pozityvu. Manau žiūrovai Giedrės darbuose atras tai, ko šiais laikas labiausiai trūksta.

 

 


 

 
Atgal